Blog > Komentarze do wpisu

Ładnie rysujesz ale...

fot by Doug88888

No właśnie. Nic więcej. I nie chodzi tu tylko o rysowanie, każdy z nas ma jakiś talent, zainteresowanie, hobby, które chcemy rozwijać i czasem nieśmiało myślimy, czy nie udałoby się tego pociągnąć nieco dalej. Zastanów się jakie masz zainteresowanie, co lubisz robić sam dla siebie? A teraz pomyśl ile osób na świecie robi to co Ty lubisz i dostaje za to konkretną kasę? Czemu uważasz, że Ty nie dasz rady?

Odpowiem na moim przykładzie. Rysowałem od zawsze, od kiedy pamiętam. Ilustracje do własnych książek, komiksy, karykatury itepe itede. Nigdy nie byłem zbytnio zniechęcany przez otoczenie, to przyznam. Ale też nigdy nie poszło to w drugą stronę, nikt nie zauważył we mnie żadnego potencjału. Rysujesz? Ok, ale bez przesady, weź się za naukę, ucz się tego co mówią w szkole. A co mówią w szkole? Nie uczą tam produktywności, zarządzania czasem, finansami... Zakuwaj na pamięć to co jest w książce i tyle. Dno i wodorosty.

Moim rodzicom nigdy nie przyszło do głowy żeby namawiać mnie chociażby na liceum plastyczne albo na jakieś kursy pozaszkolne. Nikt nigdy mi nie powiedział, że hej rozwijasz się, masz ciekawe pomysły, możesz mieć z tego jakiś pomysł na życie. Mój wujek uczy plastyki w szkole do kurwy nędzy! On też ani be ani me, nie nauczył mnie nigdy niczego poza tym jak być bucem. A propos plastyki czy jak to się teraz nazywa w szkołach... wyklejanie witrażyków z bibuły? Mazanie plasteliną po kartce papieru czy inne gówna? Serio? Tak chcecie rozwijać talenty młodych ludzi wy niedouczone ćwoki? Ech, szkoda słów...

Nikt nigdy mi nie powiedział, że mogę robić to co lubię i uczynić to moją pracą. Sam na to wpadłem. Sam to osiągnąłem. Mam wiele wad, popełniam błędy, moje życie jeszcze nie jest na takim poziomie jaki sobie założyłem, zmieniam się. Ale jedno pozostaje faktem: rysuję i dostaję za to pieniądze.

Jeżeli Tobie nikt nie powiedział, że masz potencjał, że się do czegoś nadajesz, to ja Ci to mówię! Możesz robić to co kochasz. I olej wszystkie negatywne komentarze. Idź i zacznij to robić!

Podzielcie się własnymi przykładami, będę wdzięczny za każdy komentarz.

środa, 02 października 2013, marcin_zp

Polecane wpisy

Komentarze
2013/10/02 11:51:57
Ciekawie :) Przejrzałam kilka notek i trzymam kciuki za utrzymanie tego entuzjazmu dla zmian :)
Pozdrawiam.
  • Kontakt